metoden.blogg.se

Vi är metoden. Får feta arvoden.

Jag

Kategori: Allmänt

Hej hej hej.

Mitt liv är inte så värst svårt, men jag gör mitt bästa för att göra det svårare än vad det är. I natt tänkte jag på att saker är helt okej nu, eller jag menar det känns som om jag är på väg någonstans. Om jag inte sabbar allt. Och jag är livrädd för att sabba allt. Jag vet inte ens vad allt är men jag känner mig stressad. Det känns hela tiden som jag glömt något viktigt. Så även när jag inte har något speciellt att göra, som idag, eller nästan speciellt då förresten, blir hela dagen som en lång lista, eller ett schema med saker jag måste göra. Det känns som att om jag verkligen stannar upp så kommer jag inse hur fruktansvärt otillräcklig jag är, och alla andra kommer göra det med. Jag vet inte ens vad det är jag inte räcker till för. Men det känns som om jag, och livet, är så fruktansvärt sköra. Om jag inte gör saker, och gör dem rätt, så är jag ingen alls.

Jag försöker köra på fake it til you make it och jag vet inte hur det går men det känns liksom, jag skäms för att skriva det men det känns som om jag inte fixar en dj till imorgon så har jag inget värde som människa. Det är jävligt pinsamt men så är det. Som en hemmafru som vill ha en perfekt bjudning eller en högstadietjej som måste ha bästa betyg känner jag mig. För jag vet fan inte att jag är bra, och det spelar väl ingen roll egentligen om jag är bra eller inte, jag är ju bara.                                                                                                  

Problemet är att jag vill glömma mig själv och liksom gå upp helt i något annat som när jag typ gör musik eller skriver. Men det är svårt. Det närmsta jag kommer nu är att lyssna på musik som kom till innan jag föddes. Det känns skönt att den fanns innan mig. Men nu tänker jag på att det står en massa disk i diskhon och varför har jag inte diskat den? Men det spelar ju ingen jävla roll, den kan stå där, ingen bryr sig.                                                  

Har skrivit "jag" fler gånger är jag orkar räkna i den här texten. Skulle vilja tänka bort mig ur mitt liv på något vis, bara kunna se saker och uppleva saker, fortfarande känna men inte tänka på mig själv i förhållande till allt. Det vore skönt, att bara vara. Det kanske är att man är tjej eller nåt.

PEACE
      Gåtan

Kommentarer

  • Pengen säger:

    Jag saknar dig! Vet att det inte ändrar hur du känner men jag vet att du är bäst.

    Jag tänker också på mig själv i förhållande till allt hela tiden... undrar om man kan träna bort det på något vis?


    Keep it realz!

    2013-01-22 | 22:22:44

Kommentera inlägget här: