metoden.blogg.se

Vi är metoden. Får feta arvoden.

Vintergnäll

Kategori: Allmänt

Det är söndag, jag är ledig och jag spenderar nästan hela dagen i soffan framför en serie jag redan sett. Ingenting av det som jag brukar tycka att jag vill göra gör jag längre. Jag skriver inte, läser inte gör inget kreativt, gör inget för samhället, följer nyheterna mycket sporadiskt. Januari har blivit ett vakum och dagarna går ut på att jobba och sen... inte jobba. Men inslag av festa och äta god mat. Jag finner ingen enerigi till att engagera mig i något. Mina hjärnceller tar livet av sig av uttråkning. Jag kan inte heller skylla på mitt monotona jobb.
 
Jag är lat. Jag har inte ork att vara den jag vill vara, men jag vill att allt ska komma lätt till mig. Jag vill inte heller behöva kämpa för att vara som man vill. Men det kanske man måste. Eller så har jag missförstått mig själv. Jag kanske helt enkelt är ämnad för mindre saker än jag tror . Inget fel med det.
 
/Pengen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: